Zakelijke B2B e-mails worden beter geopend en gelezen dan B2C e-mailcampagnes gericht op consumenten. Daarbij worden e-mails nog net iets vaker gelezen op desktop pc’s dan op een smartphone. Periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing over de periode 2015...

Lees verder chevron_right
Eenvoudig in gebruik en uiterst effectief: e-mail nieuwsbrieven en digests blijven populair als medium om intern en extern te binden en boeien. Dit marketingkanaal houdt niet alleen doelgroepen betrokken maar biedt met inzet van analyse tools waardevolle marketing informatie.

Lees verder chevron_right
E-mail marketing is dood. Dat was althans de voorspelling met de opkomst van sociale media als nieuw marketing kanaal. De realiteit laat vele jaren later echter een totaal ander beeld zien. E-mail marketing blijft mateloos populair, heeft een breed bereik en is onverminderd effectief. Onderstaande...

Lees verder chevron_right
Voor midden- en kleinbedrijf is lokale online marketing vaak een ondergeschoven kindje. Dat is jammer want omzet wordt steeds vaker gegenereerd na lezen van marketing e-mails. Onderstaande infographic geeft een mooi overzicht van de kansen en relevante aandachtspunten die nu nog vaak blijven liggen.

Lees verder chevron_right
Heeft u wel eens last van vakjargon overload? Weet u dan het verschil tussen earned, owned en paid media nog? Kiest u de juiste kanalen om uw content te promoten? Bekijk dan eens deze infographic. Voor degene die het begrijpt, is het een mooi overzicht, voor de anderen waarschijnlijk een bron van...

Lees verder chevron_right
Robetex, groothandel in verpakking en verzegeling producten, gaat PortalCMS Enterprise inzetten om website en email marketing activiteiten een nieuwe impuls te geven. Dankzij responsive webdesign wordt de voor zoekmachines geoptimaliseerde website perfect leesbaar op desktop pc, tablet en...

Lees verder chevron_right
Hoe krijg je de aandacht van de doelgroep van je e-mail nieuwsbrief? In elk geval door nieuwsbrieven op het optimale tijdstip uit te sturen. Het tijdstip is van belang omdat 23 procent van de verstuurde e-mails binnen een uur worden geopend.

Lees verder chevron_right
Recent onderzoek toont aan dat persoonlijke emails beter scoren. Ze leiden vaker tot conversie dan de gebruikelijke bulk emails. Dit lijkt een open deur, maar niet alle email marketing software is tot personalisatie in staat.

Lees verder chevron_right
Email marketing anno nu is verre van dood. Recente cijfers tonen dat nog eens aan. Email marketing is juist zeer relevant als kanaal om uw boodschap over te brengen. Zie onderstaande infographic over 7 populaire misvattingen en de weerlegging daarvan.

Lees verder chevron_right
Wie aan email marketing doet zal deze problematiek herkennen. De kostbare tijd die besteed wordt om de inhoud van de email zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de interesses van de geadresseerden is helemaal zinloos geweest als de email niet eens wordt geopend. De open rate is het percentage...

Lees verder chevron_right
close