Zes SEO tips voor uw CMS website
1) Content is King!
De inhoud van uw website vormt het belangrijkste onderdeel bij zoekmachine optimalisatie van uw CMS website. Zorg ervoor dat uw teksten aansluiten op uw product of dienst. Probeer intern jargon of lange omschrijvingen te vermijden, maar bedenk waar uw potentiële klanten naar op zoek zijn. Zoekmachines zijn in het algemeen 'dom' en leggen slecht verbanden. Probeer daarom te bedenken waar uw klanten op zoeken door middel van een keyword onderzoek, bijvoorbeeld met tools van Google.
2) Gebruik geen flash
Hoe mooi u die banner ook vindt, gebruik geen flash in uw CMS website. Behalve het feit dat zoekmachines geen flash kunnen 'lezen' toont het ook nog eens niet op veel mobiele apparaten zoals de iPad. Heeft u flash in uw CMS website? Dan is het aan te raden deze te vervangen door alternatieven zoals het gebruik van Jquery of HTML5 elementen.
3) Basis SEO
De basis van SEO is heel eenvoudig. Google geeft in haar Terms of Service aan dat alles is toegestaan zolang het de zoekmachine niet op een dwaalspoor zet. Acties die u niet zou ondernemen als er geen zoekmachine zouden zijn, keurt Google dus af. Met andere woorden: zolang u er voor zorgt dat uw bezoekers dezelfde content te zien krijgen als de zoekmachines, dan bent u goed bezig.
4) Link building
Ook wel back-links genoemd. Sterk onderschat maar erg belangrijk voor de vindbaarheid van uw website. Let hierbij op dat lang niet alle links van andere websites toegevoegde waarde opleveren. Pas vooral op met betaalde links. Deze leveren in het algemeen een penalty op, dat wil zeggen dat Google uw site als straf lager in de zoeksresultaten plaatst. Ook keyword-stuffing, het overladen van een pagina met trefwoorden die eigenlijk niets met de pagina de pagina te maken hebben, levert geheid devaluatie op. Met de laatste update van Google's zoekalgoritme is gebleken dat deze praktijken strenger worden bestraft.
5) Gebruik XML sitemaps en Google maps
Duidelijker in de resultaten naar voren komen als er wordt gezocht op uw bedrijfsnaam? Meld uw bedrijf aan bij Google Maps en zorg dat uw website beschikt over een XML Sitemap. In het Webmasterhulp programma van Google vindt u hier meer informatie over.
6) Anticipeer op crawls
Leer gaandeweg van wat Google over uw CMS website weet, meet en indexeert. Dit doet u bijvoorbeeld door te zoeken op 'site:uwwebsite.com' en de resultaten te analyseren. Google toont dan een overzicht van alle pagina's die zijn geïndexeerd. Op deze manier kunt u beter anticiperen op het 'crawl-gedrag' van Google. Zo ziet u sneller of uw SEO inspanningen vruchten afwerpen. Wanneer deze tegen vallen dan helpen wij u graag verder!
Neem contact met ons op voor meer informatie!
Reacties ( 1 )
Like