Social-media payment rendeert in reisbranche

Social-media payment rendeert in reisbranche
Martijn van der Zee, senior vice president e-commerce van Air France-KLM, zegt in een recent interview dat KLM met sociale media jaarlijks 25 miljoen euro omzet genereert. Een belangrijk deel van deze omzet komt via het nieuwe sociaal betaalsysteem dat KLM begin dit jaar introduceerde. Het rendement is uitstekend met een wekelijkse omzet van € 80.000 op een investering van €3.500.

De bulk van de inkomsten wordt echter verdiend met social commerce-acties op route niveau. KLM zette met name de laatste twee jaar grote stappen op dit punt. De focus voor KLM is op sociale voordelen met name om social bookings verder te stimuleren.

Op de totale jaaromzet van 25 miljard euro van Air-France-KLM is de bijdrage van de social commerce van 25 miljoen euro echter gering. Maar met het rendement is niets mis. 

Bron: Emerce

date_range Gepubliceerd op 08-09-2014 09:26
person Jan-Willem Reijsenbach
visibility Views: 804
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close