E-mail marketing nog steeds cruciaal

E-mail marketing nog steeds cruciaal
Het 2015 State of Marketing-rapport bevat een paar interessante conclusies. De customer journey of klantreis wordt een essentieel onderdeel van het marketingproces en van campagnegerichte marketing gaan we naar gepersonaliseerde 1-op-1 customer journeys. Echter, e-mail is en blijft nog steeds de drijvende kracht achter digitale marketing.

Zesentachtig procent van de senior marketeers vindt het essentieel om een samenhangende klantreis te creëren waarbij alle touchpoints en kanalen worden meegenomen. In het rapport noemen respondenten onder meer mobiele apps, analytics en customer relationship management (CRM) als de technologieën die het meest effectief zijn.

Budgetten voor sociale media groeien volgens het rapport sneller dan die voor elk ander digitaal marketingkanaal. Er is een grote verschuiving in de manier waarop marketeers naar social kijken: 64 procent van de marketeers ziet social als een cruciaal onderdeel van producten en diensten, een stijging van 25 procent ten opzichte van vorig jaar. Zeventig procent van de marketeers zegt de uitgaven voor social media advertising te zullen verhogen.

Marketeers integreren mobiele kanalen steeds meer in hun totale marketingstrategie om hun klanten met 1:1 interacties in real-time te kunnen bereiken. Achtenzestig procent geeft aan mobiel te hebben geïntegreerd in hun totale marketingstrategie, een stijging van 48 procent ten opzichte van vorig jaar. Vijfenzestig procent is van plan het budget voor mobiele push-notificaties met een derde of meer te laten stijgen en 58 procent heeft nu een special team voor mobile marketing, een stijging van 35 procent.

E-mail is nog steeds de motor van digitale marketing. Drieënzeventig procent van de marketeers is het erover eens dat e-mail de kern is van het marketingproces, en 92 procent geeft aan dat e-mail een duidelijke return on investment (ROI) levert. Zevenenveertig procent van de deelnemers aan de enquête ziet click-through rates als de belangrijkste maatstaf voor succes van e-mail marketing, terwijl net iets minder, 43 procent, conversiepercentage als belangrijkste criterium ziet.

Top 5 gebieden voor hogere uitgaven in 2015:
70% Social media reclame
70% Social media marketing
67% Social media engagement
67% Locatie-gebaseerd mobile tracking
66% Mobiele toepassingen

 

date_range Gepubliceerd op 09:14 02-02-2015
person Albert Bausch
visibility Views: 1534
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close