Trends 2014: analytics, webbeheer en crm

Trends 2014: analytics, webbeheer en crm

Digitale beslissers zien analytics als de belangrijkste prioriteit de komende twee jaar. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research. Web- en relatiebeheer scoren eveneens hoog.

Navigeren over digitale kanalen is voor marketeers al lang niet meer mogelijk zonder de juiste tools en technologie. Die tools worden de komende jaren steeds belangrijker. 

Forrester Research stelt in haar meest recente versie van “The State of Digital Customer Experience Technology” dat 56% van de marketing professionals deze tools in de komende 24 maanden tot top prioriteit heeft gemaakt. Web content management (34%) en customer relationship management (30%) staan ook hoog op de prioriteitenlijst. Digitale uitingen worden nog vooral voor de desktop computer gemaakt, maar de aandacht voor mobile web en tablets groeit heel sterk.

De goede bedoelingen ten spijt, toch zegt slechts 24 procent van de professionals zeker te zijn dat ze voor hun plannen de juiste ICT mensen en middelen hebben. Het blijkt dat analytics specialisten lastig te vinden zijn.

Ook belangrijk: de budgetten voor digital experience worden volgens de professionals niet altijd door de juiste managers beheerd en ontwikkelen zich niet altijd in voldoende mate mee met de vraag.  

 

 

PortalCMS biedt een zeer uitgebreide en betaalbare oplossing voor digital experience management. Vraag een webconference aan en laat u overtuigen!

date_range Gepubliceerd op 15:17 23-01-2014
person Rogier Castricum
visibility Views: 1519
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close