Case: kennisoverdracht en -toetsing voor veilig werken tijdens Corona

Case: kennisoverdracht en -toetsing voor veilig werken tijdens Corona
De coronapandemie dwingt werkgevers in Nederland tot crisismaatregelen. Waar mogelijk werken medewerkers vanuit huis om met de lagere kantoorbezetting het risico op besmetting te verkleinen. In sommige sectoren zoals de ouderenzorg is thuiswerken niet mogelijk en dan is het essentieel dat een veilig werkprotocol wordt nageleefd. Betrouwbare en tijdige kennisoverdracht en kennistoetsing over de steeds veranderende richtlijnen en procedures is dan een must. Deze case laat zien hoe de betaalbare digitale tools van PortalCMS voor de oplossing zorgen.

De gegevens in deze case zijn fictief maar afgeleid van realistische omstandigheden in een ouderenzorginstelling waar veel medewerkers dagelijks in contact zijn met ouderen, maar ook hun gebruikelijke privé-huishouden runnen met contact met gezinsleden. Management en medewerkers worden vanaf de start van de Coronacrisis geregeld geconfronteerd met aangepaste veiligheidsrichtlijnen, waarvan niet altijd duidelijk is voor wie ze gelden en hoe ze moeten worden geïnterpreteerd. Het management streeft naar eenduidige, betrouwbare en tijdige communicatie richting personeel en overige relaties zoals familieleden en leveranciers. 

Het management overweegt de inzet van een eigen portal inclusief mobile app met e-learning functionaliteit.

Hieronder volgt de situatieschets met aangeboden PortalCMS oplossing inclusief kostenindicatie: 

Verzorgings- en verpleeginstelling

  • Circa 150 medewerkers waarvan 50 ZZP'er of uitzendkracht.
  • Circa 200 bewoners/cliënten.

Aanwezige soft- en hardware

  • 100% van de medewerkers gebruikt de privé-smartphone ook voor het werk.
  • 30% van de medewerkers gebruikt een werk-tablet.
  • 10% van de medewerkers heeft een eigen vaste werkplek met PC.

Belangrijke eisen

  • Medewerkers die cliëntcontact hebben moeten periodiek een verplichte kennistoets doen om de relevante kennis direct aantoonbaar te maken.
  • Alle medewerkers met onvoldoende kennis moeten eenvoudig geïdentificeerd kunnen worden voor bijscholing en toetsing.
  • Nieuwe relevante informatie moet eenvoudig 24/7 beschikbaar zijn voor alle medewerkers.

De oplossing: Selfservice- en communicatieportal en app

  • Een web portal op eigen beveiligd subdomein, toegankelijk via PC, tablet en smartphone met persoonlijke inlogmogelijkheid.
  • Elke gebruiker is automatisch ingedeeld in het juiste team en krijgt daarmee de bijpassende rechten en informatie.
  • Elke gebruiker beschikt tevens over een native app voor iPhone of Android smartphones met pushnotificatie voor belangrijk nieuws.
    Zo'n pusbericht zou kunnen zijn: "Nieuwe veiligheidsrichtlijn van toepassing: bekijk de richtlijn en bevestig met de korte kennistoets"

De modulaire portal en de app kunnen met widgets en stijlbladen precies op maat worden geconfigureerd.

Veilige werkplek tijdens Corona

Kosten en doorlooptijd

  • Geen eenmalige kosten (opzet portal en app en import gebruikers)
  • Doorlooptijd gemiddeld binnen 48 uur
  • € 650 vaste kosten per jaar
  • € 10 kosten per medewerker per jaar
  • € 0 kosten voor overige gebruikers zoals cliënten en relaties.

Probeer alle mogelijkheden nu gratis uit zonder e-mailregistratie

Volg onderstaande link en klik op "Sociaal Intranet en App" en kies dan voor "Simulatie MD-Zorg Selfservice- en Communicatieportaal".

https://www.portalcms.nl/software/uitproberen-zonder-emailregistratie/

link
date_range Gepubliceerd op 12-03-2020 14:54
person Ad Min
visibility Views: 2275
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0
starVolg: 1

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

Zoek op trefwoord

close