Case: ROC Mondriaan College

Case: ROC Mondriaan College
Begin september vroeg het Haagse ROC Mondriaan College om een studentenportaal voor de afdeling Mens en Maatschappij op te zetten. Drie weken later werd de portal in Mondriaan huisstijl bedrijfsklaar opgeleverd, inclusief de uit Peoplesoft geïmporteerde studenten-, docenten- en klassengegevens. Naast kwaliteitsverhoging zet het ROC hiermee hoog in op significante tijds- en kostenbesparing.

Bovenstaande doelstellingen worden nagestreefd met handige en slimme webapplicaties binnen de portal. Zo zullen deelnemers nu de examenherkansingen enkel nog via digitale formulieren kunnen aanvragen, waarmee niet alleen tijd en papier wordt bespaard, maar ook de kans op fouten en fraude wordt verkleind.

De ingebouwde communicatievoorzieningen via e-mail en SMS bieden de docenten mogelijkheden om snel en doeltreffend de juiste studenten van informatie te voorzien. Dit varieert van structurele planningsinformatie via online roosters en jaarlijnen tot ad hoc SMS-jes over lesuitval.  

Mondriaan koos bewust voor een full service aanpak: de opzet van de portal inclusief hosting, backup en support op basis van een Service Level Agreement.

date_range Gepubliceerd op 10-12-2009 00:00
person Jan Jansen
visibility Views: 4061
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close