Sociaal CMS onmisbaar voor klantrelatie

Sociaal CMS onmisbaar voor klantrelatie

Steeds vaker maken bedrijven gebruik van sociale netwerken: zoals bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Dit doen zij voornamelijk om hun klantrelaties en hun bedrijfsimago te optimaliseren. Toch zijn deze media niet altijd voldoende omdat ze te beperkt zijn. Een relatief nieuw fenomeen, dat hier op inspeelt maakt gebruik van sociaal georiënteerde CMS systemen. Die vertonen wel veel gelijkenis met sociale media maar kunnen volledig aan de wensen van de klant aan te passen.

Traditioneel versus Sociaal CMS

Traditioneel vormt een bedrijfswebsite de officiële bron voor alle informatie over de organisatie, producten en diensten. (Potentiële) klanten en andere belanghebbenden doen deze bron meestal als eerste aan op zoek naar relevante informatie. Het plaatsen van die informatie in dergelijke website verloopt meestal via de traditionele CMS systemen, ontworpen om zo efficient mogelijk te zenden. Het beheren van klantrelaties was immers een off-line aangelegenheid. De opkomst van sociale media en de ongekende populariteit daarvan, heeft menig bedrijf verleid om klantrelaties via deze sociale media te laten verlopen. Veeel bedrijven hebben inmiddels een eigen Facebook pagina en de trend daarvan lijkt niet te stuiten.

Veel bedrijven ervaren toch grenzen aan deze werkwijze. Vrijheid om meerdere kanalen te onderhouden, een eigen stijl, of specifieke statistieken, zijn in de regel erg beperkt of soms niet eens beschikbaar. Sociale CMS systemen spelen hier handig op in en blinken dan ook vaak uit in schaalbaarheid en interactie mogelijkheden.  Een uitgebreide integratie met reeds gebruikte sociale media-kanalen zorgt voor een win-win situatie.

Een goed sociaal CMS systeem is herkenbaar doordat het de content perfect toont op elk apparaat, of het nu een pc, tablet of smartphone betreft maakt niet uit. Ten slotte bieden apps klanten een extra dimensie doordat naast content ook persoonlijke toegang wordt verkregen zonder herhaaldelijk inloggen. Zo kan men bijvoorbeeld eenvoudig toegang gekregen worden tot de eigen klantkaart en order historie.

Meer weten?

Wilt u uitgbereider geïnformeerd worden over wat een sociaal georiënteerd CMS voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op en wij zoeken met naar een oplossing op maat.

date_range Gepubliceerd op 27-02-2013 00:00
person Rogier Castricum
visibility Views: 2426
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0
starVolg: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

Zoek op trefwoord

close