Eigen online community versterkt social media

Eigen online community versterkt social media

Bedrijven die via sociale netwerken actief inzetten op het beheer van klantrelaties, bouwen daarmee hun eigen online community op. Echter, met het binnenhalen van likes tijdens een advertentiecampagne ben je er niet. Er komt meer kijken bij structureel beheer van zo'n community. Door zakelijke processen te integreren in de eigen online community en te combineren met de overige sociale netwerken kan de sociale interactie gestuurd worden.

Bedrijfseigen online communities

Online communities zijn er in vele soorten en maten. Denk bijvoorbeeld aan sociale klantenservice, personeelswerving via eigen medewerkers of klanten input verkrijgen in productinnovatieprocessen. Van groot  belang is dan wel dat alle betrokkenen, zowel klant als de gehele organisatie, deze vorm van interactie als gewoon ervaren en dagelijks gebruiken.

Een eigen online community biedt organisaties vrijheid om zelf spelregels vast te stellen en de gewenste onderwerpen te bepalen. Bovenal kan zo adequater op de vraag van de klant worden gereageerd.

Nieuwe ontwikkelingen

Zoals gezegd, online communities zitten al langer in de lift. PortalCMS biedt bedrijven bijvoorbeeld al geruime tijd de mogelijkheid tot het opzetten van een eigen (branded) online communitiy. Nieuw is echter de stap naar apps voor smartphones en tablets. Hierbij speelt een eigen branded mobile app een centrale rol en biedt klanten direct interactieve toegang tot de online communities. 

Toekomstige ontwikkelingen bestaan bijvoorbeeld uit het toevoegen van meta data om de interactie met klanten automatisch te verrijken. De generieke sociale media kanalen zoals Facebook, Linkedin en Twitter blijven belangrijk. Eigen online communities vullen deze aan en bieden meer vrijheid en een betere "fit" met de eigen klanten en workflow.

Meer weten?

PortalCMS biedt organisaties uitgebreide mogelijkheden om een eigen (branded) community op te zetten. Daarnaast is er een mobile app beschikbaar voor iOS en Android welke direct toegang verschaft tot uw community. Meer weten over hoe PortalCMS uw social media strategie kan versterken? Neem vrijblijvend contact met ons op.

date_range Gepubliceerd op 12-02-2013 00:00
person Jan-Willem Reijsenbach
visibility Views: 816
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close