Facebook na de beursgang

Facebook na de beursgang

Afgelopen vrijdag ging Facebook naar de beurs. Veel analysten maken zich zorgen over de toekomst vanwege een gebrekkig omzetmodel en dito mobiele strategie. Deze infographic toont de feiten over de bedreiging van buitenaf door Google en van binnenuit door teruglopende financiële resultaten.

Maar er zijn ook positief gestemden die er terecht op wijzen dat Facebook veel meer is dan alleen www.facebook.com, maar steeds meer het internet "maakt".  Facebook is namelijk in honderden miljoenen webpagina's van websites van derden verweven, onder andere door de share- en like-knopjes.
Dat is misschien niet direct in geld uit te drukken, maar wel onomstotelijk een enorm pluspunt en biedt een krachtig tegenargument als men Facebook wil vergelijken met een van de vele dotcom bedrijven die na hun beursgang ten onder gingen.

Toch blijven enkele zorgen zeer realistisch en zal CEO Mark Zuckerberg zijn inspirerende leiderschap vanaf nu per kwartaal in geld moeten gaan uitdrukken.

 Facebook vs Google advertentiemodellen

Infographic door Wordstream

 

date_range Gepubliceerd op 21-05-2012 11:59
person Albert Bausch
visibility Views: 1380
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close