Infographic M-commerce is de toekomst van E-commerce

Infographic M-commerce is de toekomst van E-commerce
Mobile commerce is een al niet meer weg te denken component van e-commerce. Als de voorspellingen uitkomen zal binnen afzienbare tijd zelfs het leeuwendeel van de transacties via de smartphone of tablet verlopen. Waar zitten deze consumenten en wat zijn hun voorkeuren? Deze infographic geeft een overzicht van de belangrijkste feiten.

Nieuwsgierig naar verschillen in aankopen tussen mannen en vrouwen of Android en Apple gebruikers? Weten wat de belangrijkste mobiele betaalplatformen zijn? Alle informatie vind je overzichtelijk gepresenteerd in deze infographic.

 

Azië koploper, Europa volgt

2017 gaat het jaar van de m-commerce worden met groeipercentages die twee keer zo hoog liggen als de e-commerce als geheel. Nu komt 34 % van alle e-commerce acties voor rekening van het mobiele shoppen en dit zal rap richting de 50 % gaan.

Snelle groei vindt vooral plaats in de continenten Azië, Australië en Europa. De Aziatische landen springen er duidelijk uit; hier liggen de snelst groeiende opkomende markten. Aziatische ondernemers lijken ook het best op m-commerce ingesteld: de top 10 snelst groeiende m-commerce handelaren komen allen uit dit werelddeel. Ook in Nederland en het Verenigd Koninkrijk is de groei van m-commerce meer dan gemiddeld.

Liever shoppen via een app

Belangrijk voor de ondernemer is te weten hoe er het liefst betaald wordt – moet de site een eigen betaalfunctie hebben of kan je beter met een betaalapp in zee gaan? Prognoses geven aan dat het laatste duidelijk de voorkeur geniet van de meeste consumenten. Wereldwijd betaalt 68 % van de consumenten via een app en 52 % via een browser en alles wijst erop dat steeds meer mensen de voorkeur aan apps geven.

De redenen zijn duidelijk: apps worden sneller, makkelijker en veiliger gevonden. Zo hoeft de gebruiker niet zijn betaalgegevens met de verkoper te delen en krijg je direct een bevestiging van je betaling. Ook heb je een veel eenvoudiger overzicht van al je betalingen en digitale kwitanties en is het een perfecte manier om kortingsbonnen toe te passen. De laatste lijken een spectaculaire toekomst te wachten in de m-commerce: van 560 miljoen mobiele kortingsbongebruikers in 2014 zullen dit er naar verwachting maar liefst 1,05 miljard zijn in 2019.

 

bron: dr-discount.nl 

date_range Gepubliceerd op 11-05-2016 09:19
person Bram Schuijten
visibility Views: 1201
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close