Mobile advertising groeit explosief

Mobile advertising groeit explosief

Duitse statistieken toonden aan dat adverteren op mobiele kanalen in januari groeide met 111 procent in vergelijking met het jaar ervoor. De mobile markt wordt heel snel volwassen.

De digitale brancheorganisatie BVDW publiceerde deze week cijfers waaruit blijkt dat adverteerders in Duitsland dit jaar vermoedelijk 105 miljoen euro gaan spenderen aan mobiele display advertenties en de ontwikkeling van applicaties. Mobiele applicaties worden namelijk ook aangemerkt als  reclamedrager.

De bestededingsgroei in januari bedroeg 111 procent in vergelijking met januari 2012. Over heel 2013 zal de groei ongeveer zeventig procent zijn. De sectoren Automotive, Telecom en Dienstverlening waren vorig jaar verantwoordelijk voor de helft van alle mobiele advertentieuitgaven.

Exacte groeicijfers voor Nederland zijn niet beschikbaar maar bekend is dat adverteerders in 2012 meer dan een miljard euro uitgaven aan commerciële digitale communicatie. Naar schatting heeft ongeveer een procent daarvan betrekking op mobiel.

Deze groeicijfers tonen aan dat de "mobile" markt zeer snel volwassen wordt en vanuit diverse invalshoeken groeikansen kent. Immers, meer en betere smarphones, betekent meer advertenties, meer budget voor technologiebedrijven om betere apps te maken en betere en goedkopere online verbindingen aan te bieden en dus ook meer mogelijkheden voor organisaties om hun medewerkers meer werkspecifieke apps te bieden.

Bij dat laatste is PortalCMS u graag van dienst. Bekijk ons voorstel: uw eigen bedrijfsapp vanaf slechts 600 euro per jaar.

 

date_range Gepubliceerd op 05-04-2013 00:00
person Albert Bausch
visibility Views: 1099
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close