B2B e-mails doen het beter dan B2C e-mails
Ook op het gebied van Click Through Rate (CTR) zijn er verschillen. In zakelijke e-mails wordt een stuk beter doorgeklikt dan in e-mails gericht op consumenten. Het is de zakelijke markt in 2015 ook gelukt om steeds relevanter te communiceren, zo leren we uit de relatief hoge CTO (Click To Open) ratio. Zoals gezegd leidt de desktop daarbij nog nipt, maar het mobieltje is dicht genaderd.
Het belang van e-mailmarketing neemt jaarlijks nog steeds toe. Voor 78 procent van de marketeers neemt e-mail dit jaar een belangrijkere plaats in binnen de marketingmix dan twee jaar geleden en 39 procent van de respondenten geeft aan dat het budget voor e-mailmarketing in 2016 zal stijgen. Alleen al voor e-mailmarketing reserveert 6 procent in 2016 een jaarbudget van minimaal 250.000 euro. Bij een jaarbudget tussen 100.000 tot 250.000 euro wordt dat cijfer 10 procent, tegen 3 procent in 2015.
De grafiek toont de uitdagingen voor e-mail marketeers naast relevantie en beschikbare tijd. Marketing automation voert die lijst aan alsook verbeterd databasemanagement, dus beter inzicht in nieuwe aanmelders, afmelders, inactieven, etc.
Nog wat andere onderzoeksresultaten op een rijtje:
- Voor het derde achtereenvolgende jaar is e-mailmarketing het belangrijkste online marketingkanaal (69 procent). De tweede plek wordt ingevuld door SEO met 45 procent. SEA/Adwords staat op nummer drie met 39 procent.
- Ondanks dat e-mailmarketing het ideale communicatiekanaal is om resultaten te meten blijkt uit de Benchmark dat 20 procent geen A/B testen uitvoert en 41 procent dit soms doet.
- In de zakelijke markt is de CTO op een desktop beduidend hoger dan op een mobiel apparaat. De verhouding is zelfs ruim 70 procent desktop en bijna 30 procent mobiel.
- De gemiddelde CTR is in 2015 (3,88 procent) gedaald ten opzichte van 2014 (4,43 procent).
- De piek van het aantal e-mailverzendingen ligt net als andere jaren nog steeds op vrijdag.
bron: Emerce
Reacties ( 0 )
Like
Er zijn nog geen reacties