Optimale tijdstip van email marketing

Optimale tijdstip van email marketing
Hoe krijg je de aandacht van de doelgroep van je e-mail nieuwsbrief? In elk geval door nieuwsbrieven op het optimale tijdstip uit te sturen. Het tijdstip is van belang omdat 23 procent van de verstuurde e-mails binnen een uur worden geopend.

De meeste nieuwsbrieven worden in de ochtend verzonden, tussen 6 en 12 uur. Een kleine 30 procent wordt na zessen verstuurd. Er is wat voor te zeggen om af te wijken van die tijden. Per slot van rekening wil je aandacht en zo weinig mogelijk concurrentie.

Volgens GetResponse is de kans dat een e-mail wordt gelezen het grootst tussen 8 en 9 en tussen 3 en 4 uur, kortom als de werkdag begint en eindigt. Na 8 uur ‘s avonds volgt weer een kleine piek.

Een slechte dag is overigens de maandag. De logica hier is dat mensen tegen een lange werkweek aankijken, of meteen de vergadering induiken. Woensdag en donderdag scoren beter.

In weekenden worden nauwelijks e-mails verzonden. Het idee is dat de meeste mensen hun computer even met rust willen laten. Toch is dat beeld niet juist. Uit cijfers van Experian blijkt dat in weekenden mail vaker wordt geopend en er ook vaker wordt geklikt op aanbiedingen. De gemiddelde order is 189 dollar (volgens cijfers van 2012). Doordeweeks scoort alleen de donderdag (iets) hoger.

In het algemeen is het aan te raden om een test te draaien met verschillende tijdstippen en dagen. En uiteraard hangt het succes niet alleen af van het tijdstip, maar ook van de inhoud en de opmaak.

Hieronder volgt een uitstekende infographic waaruit de effectiviteit per tijd van e-mailing wordt aangegeven.

Tijdstip en effectiviteit van e-mailings

bron: Emerce

date_range Gepubliceerd op 10-04-2014 17:07
person Jerry Donker
visibility Views: 1315
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close