Email marketing moet persoonlijker

Email marketing moet persoonlijker
Recent onderzoek toont aan dat persoonlijke emails beter scoren. Ze leiden vaker tot conversie dan de gebruikelijke bulk emails. Dit lijkt een open deur, maar niet alle email marketing software is tot personalisatie in staat.

Drie op de vier ondervraagden zegt eerder bereid te zijn tot koop wanneer in de emails rekening gehouden wordt met de eigen persoonlijke voorkeuren.
Opvallend is dat 82 procent van de respondenten zegt meer emails te ontvangen wanneer deze persoonlijk zijn en rekening houden met eerdere aankopen. Koppel daar nog eens een uitverkoop aan en de retentie van de gestuurde email wordt echt hoog. Voor email marketing specialisten is verder positief dat 69 procent van de respondenten aangeeft bereid te zijn meer persoonlijke gegevens te willen delen als dit maar leidt tot meer persoonlijke koop adviezen.



Tot op heden wordt in praktijk nog weinig gebruik gemaakt van persoonlijke emailings.
Onderzoek door Agil One toont aan dat ruim de helft van de marketeers alle ontvangers identieke emails stuurt. De frequentie waarmee deze worden verstuurd wordt door 65 procent van de marketeers niet aangepast aan de individuele wensen. Slechts 39 procent stuurt vaste klanten aanbiedingen.

Gevolg is dat 34 procent van de ontvangers zegt helemaal geen persoonlijke emails van bedrijven te ontvangen.


Meer halen uit uw email marketing?

Neem vrijblijvend contact op en laat u informeren over optimalisatie van uw email marketing met behulp van PortalCMS.

bron: Emerce

 

 

 

 

date_range Gepubliceerd op 21-01-2014 13:51
person Jan-Willem Reijsenbach
visibility Views: 980
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close