Mobile email marketing: Tips & Trucs

1) Werf inzicht in het type telefoon en platform
Statistieken laten al zien dat er net zoveel email wordt geopend op een tablet of telefoon als op een desktop. Werf gratis inzicht in uw doelgroep en gebruik een goede emailtool die laat zien op welk platform uw email het meest gelezen wordt. U kunt op deze wijze de opmaak verder optimaliseren.
2) Zorg dat uw email geschikt is voor alle platforms
Bij email marketing is het vaak de bedoeling dat de email geopend wordt op een desktop om daar vervolgens naar een online aankoop door te leiden. Maar hoe zorg je er voor dat de mobiele lezer thuis de email op de desktop voor een tweede keer openen om iets te kopen op uw website? Dit percentage zal erg laag zijn. Zorg er dus voor dat niet alleen de email, maar ook de landingspagina geschikt is voor alle platforms.
3) Verfijn uw design
Als uw email marketing campagne op een mobiel apparaat niet goed uit de verf komt, zal 69 procent hem direct verwijderen. Het komt er dus op neer dat 43 procent uw email direct in de prullenbak plaatst wanneer u geen rekening houdt met mobiele lezers. Een zogenaamd responsive design voor email marketing campagne is tegenwoordig een vereiste.
4) Focus niet enkel op email marketing
Ziet u veel clicks van mobiele gebruikers maar weinig conversie (zoals aankopen of registraties)? Het uiteindelijk doel van de email is dat de lezer op de link klikt, zich registreert en/of een aankoop doet. Zorg er dus voor dat buiten uw email marketing campagne ook uw website responsive is.
Reacties ( 0 )
Like
Er zijn nog geen reacties