Gebruik tekstversies in uw email marketing acties

Gebruik tekstversies in uw email marketing acties
Marketeers die een email marketing campagne houden lijken steeds minder vaak tekstversies van hun email mee te sturen. Waarom? Omdat ze denken dat de meeste email programma's wel HTML ondersteunen. In werkelijkheid is het nog steeds aan te raden om juist wel een tekstversie mee te sturen bij je email. Hierna leest u waarom.

Nog niet alle programma's ondersteunen volledig HTML

Alhoewel heel veel emailprogramma's tegenwoordig HTML ondersteunen, zijn er ook nog genoeg die dat nog steeds niet doen. Denk bijvoorbeeld aan al uw mobiele lezers. Door het meesturen van een tekstversie voorkomt u een onleesbare nieuwsbrief op een smartphone en tevens een hoop frustratie bij de ontvanger.

Geavanceerde spamfilters

Nog een belangrijk argument. Tegenwoordig controleren spam filters op de aanwezigheid van een tekstversie. Dit omdat spammers hier vaak geen rekening mee houden. Het meesturen van een tekstversie draagt dus bij aan een betere “deliverability” van je email marketing campagne.

Ontvangers die HTML uitschakelen in hun mailprogramma

Er bestaat ook een grote groep mensen die hun emails liever in pure tekstversies lezen. Die schakelen daarvoor expres de HTML functie uit in hun emailprogramma. Gevolg: uw email wordt niet of slecht weergegeven. Het meesturen van een tekstversie is in deze gevallen dus ook van belang.

Tips voor het opstellen van een tekstversie:

  • Hyperlinks moeten worden uitgeschreven. Zorg er dus voor dat ze kort zijn en veel zeggen over de achterliggende content van de link.
  • Let er op dat de content en lengte van je tekstversie overeenkomt met de HTML versie. Er zijn namelijk spam filters die kijken of de content van de tekstversie overheen komt met die van de HTML versie.
  • Zorg er voor dat de tekstversie goed leesbaar is door goed gebruik te maken van witregels en alinea’s.
date_range Gepubliceerd op 13:14 14-10-2013
person Jan-Willem Reijsenbach
visibility Views: 845
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close