Gebruik tekstversies in uw email marketing acties

Nog niet alle programma's ondersteunen volledig HTML
Alhoewel heel veel emailprogramma's tegenwoordig HTML ondersteunen, zijn er ook nog genoeg die dat nog steeds niet doen. Denk bijvoorbeeld aan al uw mobiele lezers. Door het meesturen van een tekstversie voorkomt u een onleesbare nieuwsbrief op een smartphone en tevens een hoop frustratie bij de ontvanger.
Geavanceerde spamfilters
Nog een belangrijk argument. Tegenwoordig controleren spam filters op de aanwezigheid van een tekstversie. Dit omdat spammers hier vaak geen rekening mee houden. Het meesturen van een tekstversie draagt dus bij aan een betere “deliverability” van je email marketing campagne.
Ontvangers die HTML uitschakelen in hun mailprogramma
Er bestaat ook een grote groep mensen die hun emails liever in pure tekstversies lezen. Die schakelen daarvoor expres de HTML functie uit in hun emailprogramma. Gevolg: uw email wordt niet of slecht weergegeven. Het meesturen van een tekstversie is in deze gevallen dus ook van belang.
Tips voor het opstellen van een tekstversie:
- Hyperlinks moeten worden uitgeschreven. Zorg er dus voor dat ze kort zijn en veel zeggen over de achterliggende content van de link.
- Let er op dat de content en lengte van je tekstversie overeenkomt met de HTML versie. Er zijn namelijk spam filters die kijken of de content van de tekstversie overheen komt met die van de HTML versie.
- Zorg er voor dat de tekstversie goed leesbaar is door goed gebruik te maken van witregels en alinea’s.
Reacties ( 0 )
Like
Er zijn nog geen reacties