Email marketing: Vijf missers die je moet voorkomen

Email marketing: Vijf missers die je moet voorkomen
Geavanceerde email marketing software biedt de schrijver van een email marketing campagne dusdanig veel mogelijkheden dat ze niet meer weten wat werkelijk belangrijk is om écht goede resultaten te behalen. Daarom hierbij speciaal voor u de vijf grootste missers bij het opstellen van een email marketing campagne.

1) Onduidelijke links

Maak duidelijk waar een link naar toe gaat. Het is zeer frustrerend voor een lezer wanneer die klikt op ‘meer informatie’ en vervolgens een video krijgt te zien over uw product. Zorg ervoor dat de content achter de link bekend is alvorens een lezer hierop klikt.  ‘Meer informatie’ kan in dit geval dan beter worden vervangen door ‘bekijk onze informatieve video’.

2) De afzender is niet duidelijk

Veel bedrijven maken voor hun email marketing campagne nog vaak gebruik van een algemene afzender, zoals ‘nieuwsbrief’ of ‘communicatie’. Dit is niet verstandig aangezien een lezer aan de hand van de afzender onder ander bepaalt of die een email wel of niet gaat lezen. Vermeld duidelijk uw bedrijfsnaam in de afzender, dat voorkomt onduidelijkheden.

3) Lange zinnen en herhalingen

Veel bedrijven gaan de fout in door niet direct de essentie van de boodschap duidelijk te maken. Lezers nemen maar enkele seconden de tijd om te beslissen of ze zich verder in uw product gaan verdiepen. Herhalingen zijn de kracht van marketing maar overdrijf niet, zeker niet in uw email marketing campagne. U kunt beter gebruik maken van links naar een website zodat de lezer zelf kan beslissen of die zich verder wilt verdiepen.

4) Irrelevant beeldmateriaal

Foto’s, illustraties of teksten kunnen uw boodschap, mits goed toegepast, versterken. Echter is het vaak zo dat het beeldmateriaal de lezer afleidt van de werkelijke boodschap en dan slaat u de plank mis. Hieronder een aantal tips om op een juiste manier gebruik te maken van beeldmateriaal in uw email marketing campagne.

  • Gebruik geen drukke achtergrond waarop tekst slecht leesbaar is.
  • Plaats geen grote foto’s.
  • Voorkom bewegende beelden.
  • Beeldmateriaal is geen vulling, het moet de tekst versterken of aanvullen.
  • Beperk het beeldmateriaal door slechts één foto te gebruiken.

5) Het gebruik van te veel hoofdletters

Hoofdletters en leestekens kunnen goed gebruikt worden om iets te benadrukken. Echter, marketeers die met een email marketing campagne bezig zijn hebben weleens de neiging om dit te overdrijven door hele zinnen in hoofdletters te schrijven. Probeer dit te voorkomen omdat veel lezers dit als schreeuwerig en negatief kunnen opvatten. Het is beter om onderdelen te accentueren doormiddel van onderstrepen of vette tekst.

date_range Gepubliceerd op 10-10-2013 10:44
person Jan-Willem Reijsenbach
visibility Views: 905
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close