2013 in lijstjes

2013 in lijstjes
Jaarlijks aan het einde van het jaar zet Google in het rapport Zeitgeist de meest gezochte zoektermen per land op een rijtje. Op basis van zoekvolume voeren Facebook, Marktplaats en Youtube de lijst aan. Bij de snelst stijgende zoektermen behoren dit jaar koningslied, outlook en zwarte Piet.

Het Google Zeitgeist zoekvolume jaaroverzicht voor Nederland ziet er als volgt uit.

1. Facebook
2. Marktplaats
3. YouTube
4. Hotmail
5. Google
6. Buienradar
7. Telegraaf
8. ING
9. Nu.nl
10. Rabobank

Facebook
Facebook komt met een overzicht van populaire plaatsen om in te checken. Nederland doet niet echt mee in het overzicht, de Amsterdamse Wallen staan op plaats 414, maar het kaartje geeft evengoed saillante informatie. In Turkije kreeg het Taksimplein de meeste check-ins, vanwege de rellen in juni. In maar liefst vier (!) landen (Japan, China, Frankrijk en de VS) was Disneyland de meeste geliefde plek om in te checken. En in Duitsland liet men maar wat graag weten in de Reeperbahn terecht gekomen te zijn: de hoerenbuurt van Hamburg was in 2013 de populairste plek van Duitsland om in te checken.

Instagram
Foto-app Instagram slaat op waar zijn gebruikers hun retrokiekjes maken. En dus kan het bedrijf een overzicht geven van de meest ge-instagramde plaatsen ter wereld in 2013. In de toptien vinden we opnieuw twee filialen van Disney: op nummer vijf staat Disney World Florida en op drie Disneyland, California. Blijkbaar is een selfie met Minnie Mouse of Donald Duck ontzettend in trek bij Instagramgebruikers. Acht van de tien meest ge-instagramde locaties liggen in de VS, de twee andere locaties zijn te vinden in Bangkok. Daar worden het vliegveld (nummer negen) en het winkelcentrum Siam Paragon massaal op de foto gezet. Siam Paragon verwierf zelfs de nummer één-positie in de lijst.

Bron: HP de tijd
date_range Gepubliceerd op 18-12-2013 11:04
person Rogier Castricum
visibility Views: 1620
chat Reacties: 2
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 2 )
Like

26-11-2015 11:14
Test
Reactie ID: #184
26-11-2015 11:14
Test
Reactie ID: #183

Reageer

Log in om te reageren

close