50 procent MKB loopt digitaal achter

50 procent MKB loopt digitaal achter

Van het kleinere MKB heeft 25 procent een website ouder dan vier jaar en 28 procent heeft helemaal geen website. Onderzoek toont aan dat deze ondernemers omzetpotentieel links laten liggen. Er is ook goed nieuws. Men is bereid te investeren.

TNS Nipo publiceerde onderzoeksresultaten die schokkend zijn voor een land dat zich als kenniseconomie en online voorloper profileert. Er gaapt kennelijk een groot gat tussen voor- en achterhoede.

De helft van de respondenten heeft of een erg oude website of helemaal geen. Mocht er al sprake zijn van e-commerce, dan is die winkel ingericht naar de maatstaven van 2008. En de kans is aanzienlijk dat vrijwel geen van die sites is geoptimaliseerd voor mobiele dragers. Tegenwoordig komt gemiddeld toch zeker twintig procent van het bezoekersverkeer via telefoons en tablets.

In het onderzoek werd ook gevraagd naar de online intenties van de MKB’ers. Van hen zegt 37 procent te willen investeren in een nieuwe website. Ergens binnen nu en twee jaar.

De MKB Online Monitor wordt vanaf nu ieder half jaar gepubliceerd. Daarmee hoopt de uitgever trends te kunnen tonen over de ontwikkeling in mentaliteit en activiteit van de Nederlandse kleinere ondernemer. De bevraagden zijn doorgaans ondernemers bij bedrijven tussen de een en tien man, werkzaam in de bouw, detailhandel, zorg, groothandel, horeca, ICT, overige zakelijke dienstverlening en logistiek.

Extra goed nieuws voor de MKB-ers die iets aan hun digitale achterstand willen doen. PortalCMS biedt namelijk een alles in 1 oplossing voor website, webshop, intranet en mobile web. Vraag een online demonstratie aan of probeer het gratis en vrijblijven uit.  

 

bron: Emerce

date_range Gepubliceerd op 16:39 05-07-2013
person Rogier Castricum
visibility Views: 929
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close