Fastlane registratie helpt doelgroep sneller benaderen

Fastlane registratie helpt doelgroep sneller benaderen

Steeds meer retailers en organisaties gebruiken een e-mail Fastlane om hun doelgroep te benaderen. Een Fastlane bestaat uit een zeer laagdrempelige aanmeldprocedure waarbij slechts een e-mail adres wordt opgegeven. Pas in een later stadium wordt gebruikers gevraagd meer persoonlijke voorkeuren op te geven. Deze methode is zeer populair onder retailers maar kan ook gebruikt worden door andere organisaties om snel email adressen te verzamelen voor verdere email marketing.

Voordeel van de Fastlane methode is dat de doelgroep eerder bereid blijkt om zich aan te melden voor nieuwsbrieven. Een nadeel is dat het slechts om een emailadres gaat en dus niets zegt over wie daar achter zit of welke voorkeuren er zijn. Meer gedetailleerde informatie moet daarom in een later stadium worden toegevoegd op basis van bijvoorbeeld klikgedrag of door de gebruiker zelf opgegegeven extra informatie. Ten slotte moet niet vergeten worden dat ook bij deze methode van e-mailing wettelijke regelgeving van kracht is die een expliciete opt-in vereist.

 

Voorbeeld van een Fastlane aanmeld formulier op Zalando
Voorbeeld van een Fastlane aanmeldformulier op Zalando

PortalCMS biedt ook een Fastlane aanmeldmogelijkheid. Daarnaast beschikt PortalCMS over uitgebreide e-mailing functionaliteit om organisaties te helpen de eigen doelgroepen met e-mailmarketing nog effeciënter te bereiken. Campagnes kunnen met PortalCMS nieuwsbrieven effectief worden ondersteund. Ook biedt PortalCMS nog een volautomatisch verstuurde digest, die gevuld wordt met de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen op uw website of portal.

Meer weten?

Meer weten over hoe PortalCMS u kan helpen uw doelgroep efficiënt te bereiken? Neem dan vrijblijvend contact op en laat u informeren.

 

Bron: Emerce

date_range Gepubliceerd op 27-06-2013 11:45
person Rogier Castricum
visibility Views: 1523
chat Reacties: 0
thumb_upLikes: 0

Reacties ( 0 )

Er zijn nog geen reacties

Reageer

Log in om te reageren

close